évjárat:
2002. március
okmányok: érvényes magyar okmányokkal
műszaki: 2026. június
futott: 65000 km
lökettérfogat: 640 cm³
teljesítmény: 60 LE
szín: Narancs
feladva: november 02.
hirdetés azonosító: #2681816
Sajnos eljött az idő meg kell válnom a motoromtól, mert két dudás nem fér el egy csárdában.
Hirtelen felindulásból vettem egy 990 Adventure-t, mivel a jövőben szeretnék nagyobb távokat megtenni aszfalton.
A motort új korában a törökbálinti Zsembery-tól tolta ki az első gazdija, aki egy motorszerelő, így a első 16 évben (is) jó kezekben volt a gép, ahogy lejárt a gyári garancia, egyből kicserélte a gyári dugattyút PROX-ra, mivel akkoriban ez volt az egyik típushiba, hogy kilyukad a dugattyú, ez a művelet kb. 27.000 km-nél történt, valamint ki lett még cserélve a kuplungnál egy csapágy, ami ezekben a fekete blokkosokban golyós csapágy volt, de most már görgős csapágy van benne, ami tartósabb, továbbá az egész kábelköteg és gyújtásrendszer is a HighFlow típusból való. Kapott még egy karbon tankvédőt is, amit a korábbi műszakivizsgás képeken lehet látni, ez a mai napig rajta van, csak gitt réteg, fényezés és matrica takarja.
Szóval 16 év után gazdi csere volt, 2018 márciusában kb 34 ezer km-rel vette meg az új tulaj, aki fél év és kb. 3000 ezer km alatt nem tudott megbarátkozni a vibrációkkal és inkább megvált a motortól annak ellenére, hogy az ülést is gyönyörűen áthúzatta, így sokkal szebb és kényelmesebb, mint a gyári.
És itt jövök a képbe én. Harmadik tulaj vagyok, 2018 szeptemberében került hozzám a paripa kb 37 ezer km-rel. Jelenleg kb. 65 ezer km van benne, ez nagyjából évi 5000 km-t jelent, amit a futásteljesítmény is igazol, ha lekérdezed a kormányablaknál. (UNG-786)
Én 80%-ban aszfalton használtam Pesten belül, illetve Pest megyében, néha TET útvonalakon jártam kirándulni-fotózni, valamint egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor voltam vele enduro pályán, de akkor is csak azért, hogy jó képek és videók készüljenek rólam :)
A motort a vásárlás évében telibe fényeztük, amiről a videót már szerintem láttad is a YouTube-on, de sajnos a vibráció kikezdte a fényezést és több helyen elrepedt.. Ezért döntöttem a dekorfólia mellett, aminek a felrakásáról szintén van videó a korábban említett csatornán.
Az elmúlt évek nyilván nem teltek eseménytelenül szervizelés szempontjából, de gondos gazdiknak köszönhetően egyik sem volt olyan megrázó.
Nálam pár éve kipufogó oldali himba görgőket kellett cserélni, mert szelephézag állítás után pár 100 km után megint szelephangja volt. (1-001-332-843 cikkszámú alkatrészt kellett cserélni, a szükséges tömítésekkel együtt)
Ekkor megnézték a vezérműláncot és a feszítőjét is, az még a felét sem érte el, tehát sokat elmegy még, nincs megnyúlva a lánc.
Továbbá lánckerék kihajtásnál és a berúgókarnál lévő szimmering is cserélve volt nemrég.
Egy gyári hűtőventilátor van rajta, ami magától bekapcsol, ha melege van.
A hátsó telót a gödöllői KTM rázta gatyába pár éve, az elsőt Décziék újították fel az utolsó alátétig és kicserélték a gyári rugókat egy újra és erősebbre (115kg), de adom hozzá régit is, ja a hátsó rugó az gyári, de az előfeszítés maximumon van, mivel 110 kg vagyok és 192cm, még nekem is lábújhegyen ér le a lábam :)
Én raktam a kormány alá egy 5 centis magasítást is, hogy állva egyenes háttal tudjak vele menni.
A dekompressziós kar bowdenjét 2 éve cseréltem, a kuplung kar bowdenjét pedig tavaly és be van fűzve egy tartalék bowden, ha netán menetközben elszakadna...
A láncszettben kb 7 ezer km van, szépen fut, nem rángat, nem csattog. Fékbetétek és tárcsák is jók, még bőven elmennek egy szezont, ahogy a Heidenau K60 Scout gumik is, amik kb 70%-osak. Én csak ilyen típusú gumival használtam a motort, mert aszfalton tök jó, amennyit meg terepen mentem, ahhoz is elég volt.
Egy gyári supermoto dob van rajta, amit a Proex-es fiúk vettek kezelésbe, gyönyörű mély öblös "hububu" hangja van, amit egy hozá készült DB-killerrel lehet teljesen lehalkítani :)
Hidegen-melegen pöccre indul önindítóval is és rúgásra is.
A 4db index utángyártott, ami jobban világít, mint a gyári és nem kell évente cserélni, mert letörik.
Na és akkor ennyi szép után legyen már egy kis negatívum is. A motor csipegeti az olajat. Egy szezon alatt (5000 km) belemegy 1 liter, amit nyilván gyakran kell ellenőrizni és egy picit mindig ráönteni, hogy szinten legyen.
Én már így vettem, erről egyik gazdi sem tud semmit, amiért elég feszült voltam az elején, de nem sikerült felgöngyölíteni az ügyet, úgyhogy beletörődtem. Nekem ez a mértékű olajfogyasztás nem ütötte meg az ingerküszöbömet ahhoz, hogy szétszedjem a blokkot, szerelők is azt mondják, hogy egyenlőre nem érdemes vele foglalkozni, de ha zavar, akkor szelepszár szimmering cserével érdemes kezdeni, lehet, az kopott el. Hat éve alatt évi egy liter olaj...
A blokkból nem szivárog se olaj, se víz, porszáraz. Minden működik rajta. Friss Motul olaj van benne két új olajszűrővel, amit szeptemberben cseréltem le, amikor még nem volt tervben az új motor, azóta kb. 200 km-t mentem vele.
Az egyik képen lehet látni, hogy milyen matt zöld volt a motor, amikor megvettem, ott látható egy üvegszálas szélterelő is, amit én nem használtam és a lyukakat is eltűntettem a fejidomról. Valamint 2db alu doboz, a hozzá tartozó vasszerkezettel és egy nagy műanyag dobozzal, a gyári kis hátsó csomagtartó is megvan. Minden elem ép rajta, nics se törve, se repedve.
Nekem ez egy szerelem motor volt, fűtött száraz garázsban tartottam, csak száraz időben használtam, mivel nekem sem az eső, sem a dagonyázás nem tesz hozzá az elményhez, amiért kaptam is mindig az ívet, hogy cukorból vagyok, de ez nem igazán érdekelt soha :)